[linux] Re: Gezocht: Linux config tool voor axis webcam

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Do Mrt 5 01:25:15 CET 2009

Martijn van Oosterhout wrote:
> Volgens mij hebben alle recente Linux distributies (Debian en Redhat
> iig) de avahi daemon standaard geinstalleerd dat iets met bonjour doet.
> Zo dat bijvoorbeeld ping computernaam.local automatisch werkt. (Zelf
> nooit geprobeert trouwens).

Dat klopt, en kan erg handig zijn
Als je naar de netwerk browser van je distributie toe gaat zou je alle
Bonjour ondersteunende apparaten ook moeten kunnen zien.
Als die camera inderdaad Bonjour gebruikt, dan is het probleem min of
meer opgelost.
Overigens, Avahi en Bonjour zijn beide implementaties van Zeroconf.
--
Casper Gielen