[linux] Re: "De laatste keer dat U hier inlgde..."

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Do Mrt 5 07:30:02 CET 2009

hans rood wrote:
> Je kúnt soms controleren of iemand anders in jouw plaats heeft ingelogd.
> Alleen in veel gevallen weet ik dan zelf niet zo precies meer wanneer
> dat was. Daarbij zou het een browser of ssh-client niet misstaan als die
> je daar een beetje mee helpt en die laatste datum voor jouw onthoudt.
>
> Zijn die opties er al, en zo nee, zouden die er niet moeten komen?
> Programma's die kunnen ingrijpen als er een wachtwoord onthouden moet
> worden zouden toch ook je login-tijdstip kunnen onthouden?

Als ik met ssh inlog op een andere computer krijg ik
Last login: Mon Mar  2 13:56:26 2009 from xxx.xxx.xxx.xxx

Ik neem aan dat dat door de login-manager wordt geregeld
in de buurt van motd.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI              013-4662693