[linux] Re: ben ik blacklisted??

Caspar Maessen cmaessen op casco.demon.nl
Vr mei 1 19:09:21 CEST 2009

Op vrijdag 1 mei 2009, schreef Faust Nijhuis:

  > Op het genoemde ip-adres stond een blokkade. Deze wordt normaliter
  > alleen geplaatst als er activiteiten gebeuren welke zorgen voor
  > onbereikbaarheid van de diensten of lijken op de activiteiten van
  > hackers. Ik heb de blokkade vrijgegegen waarmee het eea weer
  > toegankelijk moet zijn.
  >
  > Het is vreemd dat ze niet eerst contact met mij hebben gezocht en zomaar
  > het ip adres blokeren.
Ik ben blij dat ze het zenden van allerlei rommel niet nog een dag of zelfs
een weekend hebben laten voortduren.

Ik ben degene die webreus op 23 april erop heeft gewezen dat er een client
actief was die ervoor zorgde dat we hier op de list in een paar dagen tijd de
nodige garbage binnen kregen. Toen er op de lijst blijkbaar een blokkade was
ingesteld, kregen we (ik in ieder geval) vervolgens allerlei bounce-meldingen
binnen.

Op zaterdag 18 april 2009, schreef Paul Slootman:

  > 82.169.126.225 is dus de boosdoener.
  > Ik kom een mailtje van Faust Nijhuis <faust op nijhuisenco.nl> tegen (29 Apr
  > 2008) die ook die headers heeft.
  >
  > Dus als Faust even z'n systeem wilt fixen...

Als je tijdig op dit bericht zou hebben gereageerd, dan had voorkomen kunnen
worden dat je uiteindelijk zou worden geblocked.

Ik hoop van ganser harte dat je je mailserver inmiddels hebt getemd.

Caspar.