[linux] Re: .wav to .mp3

J. mailing-lists op xs4all.nl
Wo mei 13 15:54:32 CEST 2009

On Wed, 13 May 2009, Robert Best wrote:

> Ik zoek een gebruiksvriendelijke .wav naar .mp3 converter.
> Voor Linux uiteraard, hoeft geen freeware te zijn.
> Graag een tip.
> Robert

Hoi, als je de command-line gebruiksvriendelijk vindt dan zijn er echt een
hele hoop opties. Persoonlijk gebruik ik het programma `twolame' gewoon
een progje zonder al te veel gedoe.

~: twolame input.wav output.mp3

Als de juiste libs zijn geinstalleerd kan bijv. mencoder of ffmpeg het ook
wel denk ik. Dus als je die toch al gebruikt is het mischien
gemakkelijker.

Hou er wel rek. mee - dat met .mp3 legal issues zijn ? Mischien dat je
daarom niet 1,2,3 in linux de juiste prog's vindt als je in de verkeerde
sectie/repository van je distro zoekt etc.

eyb,

j.