[linux] Re: .wav to .mp3

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo mei 17 17:49:41 CEST 2009

Op 20090517 om 17:18 schreef Udo van den Heuvel:

> 1200K is klein, tegenwoordig.

''

> Had je de genoemde Audacity al geprobeerd?
> Leest veel, schrijft veel. Ook MP3.
> En, belangrijk, 't is grafisch, want ik bespeur CLI-angst?

Wat ik van de discussie begrepen heb
is dat een .WAV bestand "klein gemaakt" moet worden.

Ondertussen is wel besproken hoe om te zetten.

Wat nog niet voorbij kwam is dat er verschil in MP3 zit.
Er is MP3 op "high definition Compact Disc quality" en
er is ook MP3 op "telefoon kwaliteit"

Mijn inschatting is dat converters hoe best doen om niets weg te
gooien[1] en dat het deze keer wel mag. Zo wel bij een CLI tool
als bij een GUI tool zal naar zo'n optie gezocht moeten worden.

Cheers
Geert Stappers
[1] Mij is bekend dat elke MP3 compressie wel iets aan kwaliteit
verloren gaat.