[linux] Re: tergend langzaam opstartend systeem

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Vr mei 22 16:37:18 CEST 2009

Daniel von Asmuth wrote:

> Dat verbaast me enigszins: als het effekt heeft op de performance, dan
> zou je dat niet alleen tijdens het opstarten, maar ook tijdens gewoon
> gebruik moeten zien.

Ik heb wel eerder gezien dat verkeerd gejumperde schijven een enorme
vertraging veroorzaakte in het detectie stadium van de BIOS. Hier lijkt
het omgekeerde aan de hand te zijn.
Of zit er misschien nog een andere apparaat op die IDE kabel
aangesloten, zoals bijvoorbeeld een CD-ROM speler?

Linux trekt zich bijzonder weinig aan van de BIOS, dus zolang het maar
lukt om de kernel te starten doet het er verder niet zo veel toe wat de
BIOS precies allemaal wel en niet ziet.
--
Casper Gielen