[linux] Emailtjes komen binnen met datum 1-1-1970

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Zo Nov 8 07:52:15 CET 2009

Hoi,

Ik heb een computer die draait onder Ubuntu Server 09.04. Gewone
berichten die ik met fetchmail binnenkrijg, hebben de goede datum en
tijd. De system time en de hwtime van de machine staan goed.

Gisteren was ik aan het testen met het commando:
mdadm --monitor -t --scan -1

dat ik als root heb opgestart (ook binnen de root-sessie heb ik de
juiste datum en tijd) en dit resulteert dan in een mailtje dat gedateerd
is op 1-1-1970 op tijd 00:00.

Ook cronjobs die mailtjes sturen hebben die datum.

Ik heb al gezocht via Google maar kom niet dichter bij de oplossing.

Heeft iemand een goede tip?

Als mailer heb ik esmtp en verder staat ook exim op de machine.

Groeten,

Ton Boelens,
Lid NLLGG Den Bosch