[linux] Re: Email als commando input

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Nov 8 09:20:34 CET 2009

Marcel Nijenhof wrote:

> Als alternatief voor mail is er dan natuurlijk ook gewoon een web
> interface:
> 	http://anyterm.org/
>
> Of als demo:
> 	http://demos.anyterm.org/anyterm_nano/anyterm.html
>
> Uiteraard wil je dit dan wel over https met enige passwoord protectie
> hebben.

Enzovoorts. Toch denk ik dat een email interface de laagste drempel
biedt voor het geven van commandos aan je thuissysteem. Niet de
veiligste, niet de veelzijdigste, maar wel vanaf elke plaats beschikbaar
- tot en met de vraag aan iemand anders: Stuur even een email daar
dat-en-dat adres met als subject"verwarming aan".

Daarmee hoef je zelfs het password voor een http[s] verbinding niet uit
handen te geven.