[linux] Re: Ervaringen met mp3-speler onder linux, en formatteren daarvan?

Jeroen van der Sande nllgg op jereons.dds.nl
Vr Okt 2 13:08:44 CEST 2009

Julien Michielsen wrote:
> Ik heb twee mp3-spelers die ik allebei vanonder linux wil kunnen benaderen
> (zoals om er vanuit een browser radio-programma's mee naar de speler toe te
> kopi-eren), maar dat lukt niet omdat de spelers (marquant en sandisk, allebei
> 2Mb) een onbenaderbaar bestandssysteem hebben. Formatteren lijkt mij zeer
> ongezond omdat - vrees ik - daarmee de programmatuur op de speler uitgewist
> zal worden. Iemand een hint hoe die spelers benaderbaar te krijgen vanonder
> Linux? Marquant claimt "De speler is tevens een standaard USB disk. Onder-
> [...]

De meeste USB-sticks zijn naar mijn weten standaard met FAT(16/32)
geformatteerd. Mogelijk hebben je MP3-spelers geen partities, maar staat
  het bestandssysteem rechtstreeks op het device.
Lukt het om  /dev/sdc  met  vfat  te mounten?

Jeroen.