[linux] Re: niet mountbare usb-speler

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Di Okt 6 16:01:48 CEST 2009

Julien Michielsen wrote:
> Wanneer ik een sansa-speler met mijn machine verbindt geeft die over het
> algemeen geen bereikbaar (lees/schrijf-baar) device. In de dmesg-output is de
> speler wel te zien:

"over het algemeen", bedoel je daarmee dat het soms wel werkt? In dat geval zou ik het eens proberen
   op een andere USB poort, en met een andere (kortere) USB kabel.

Valt er op die speler nog iets in te stellen? Sommige apparaten hebben twee standen, in de ene
gedraagt het apparaat zich als een opslagapparaat (net als iedere USB-stick), en in de andere doet
het zich voor als een Multimedia apparaat, dat z'n eigen protocol gebruikt (MTP genaamd IIRC).

--
Casper