[linux] Re: Linux computer op afstand besturen, wat is je favoriet?

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Do Okt 8 15:47:48 CEST 2009

Op 8 oktober 2009 15:30 heeft Ton Boelens <ton.boelens op gmail.com> het
volgende geschreven:
> Heren,
> Stel, je bent op je werk en je wilt even je Linux computer thuis gebruiken,
> inclusief window manager, GUI e.d. (Ik gebruik op mijn werk Windows Vista)
> Wat zou voor jou dan de ideale manier van werken zijn? Met VNC via SSH of
> met NX Server of NX Free?
> PS: met Putty werken en dan via SSH ken ik.

Een optie:

Gebruik OpenVPN om een tunnel op te bouwen en dan ben je redelijk vrij
om iets te kiezen (maar meestal gebruik ik FreeNX als het grafisch
moet). Maar met een lokale X-server kun je natuurlijk ook het een en
ander. Het meeste doe ik overigens wel met putty.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman