[linux] Re: fonts in Thunderbird

M. Zandbelt mzandbelt op xs4all.nl
Ma Okt 19 20:07:26 CEST 2009

Ik heb het nu niet bij de hand maar wat ik me vaag herinner van vroegere
ervaringen met Thunderbird is dat het de default font instellingen overneemt
die je KDE-breed gebruikt, en dus dat niet alle onderdelen qua fonts in de
instellingen van TB zelf te regelen zijn. (Volgens mij kun je alleen
fontsize van de berichten zelf instellen in TB, de menu-items, en de titels
van de email volgen allemaal de standaard kde systeeminstellingen.
Als je desktop fonts ook klein zijn sluit dat daar bij aan. Je moet dus even
zoeken naar KDE-berde settings, wellicht gewoon je "systeem" instellingen
m.b.t. fonts,

Ik neem aan dat er in Kubuntu ook ergens een menu systeem instellingen (of
configuratie) is waar je ergens de look and feel en de fontsize voor
alelrlei componenten van je dekstop kunt wijzigen. Thunderbird neemt die
vervolgens over.

In Pardus 2009 bv staat het onder
systeem-systeeminstellingen-uiterlijk-lettertypen

Michiel