[linux] migratie webserver

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Za Apr 10 15:20:17 CEST 2010

ik heb een webserver, dedicated, root access, bij een provider.
deze is/wordt overgezet van rhelas4/plesk naar centos53/plesk (centos54 wordt nog niet ondersteund door plesk), zelfde provider, interne snelle verbinding.

omdat ik allerlei extra dingen heb gedaan wil ik een compare oud/nieuw doen en dat heb ik geprobeerd via nfs.
-rhelas4 zegt bij yum install nfs-utils: "Error: Missing Dependency: vzdummyrhas4 is needed by package dummy-selinux-vz" maar ik had helemaal niet gevraagd om selinux.
-centos43 yum install nfs-utils gaat prima, maar bij het opstarten van nfs gaat het mis: "Apr 10 14:33:53 ns3 nfsd[32461]: nfssvc: No such device".

volgens mij betekent dat nfs kernel moduls niet geladen zijn.
er draait een door plesk aangepaste kernel op waar ik wegens onderhoud denk ik maar beter van kan afblijven.

dus ben ik op zoek naar een alternatief.

- rsync: ik kan natuurlijk voor rsync -n gelijk/verschillende files vinden, maar dat is niet erg fijnzinnig, ik wil ook een diff van /etc etc.
- rsync: copy all files from old-/ naar new-/old/root, maar dat duurt wel even, vele gigs in gebruik.
- directory lists draaien, daarover een diff, dan selectief kopieren, en dan diff, ook nogal omslachtig.
- mount old-/ ergens via de clustermanager aan new, maar de man die dat kan is op vakantie.

heeft iemand dit wiel al uitgevonden?

mvg pdv.