[linux] Re: - Kan dit komen door defect intern geheugen (HD probleem)?

Rutger van Sleen djslash op djslash.org
Ma Apr 12 16:36:49 CEST 2010

On Sun, April 11, 2010 22:15, Robin van Leeuwen wrote:
> Ja dat ga ik doen, maar het probleem is dat ik die server niet hier heb
> staan,
> dat ik een paar uur moet reizen om er bij te komen.
> En veel tijd heb ik dan ook niet om alles te controlleren,
> dus zou ik graag willen weten wat het allemaal
> zou >kunnen< zijn en wat ik zowiezo kan uitsluiten. Maargoed, RAM-check
> staat dus op het to-do lijstje, nog meer suggesties die ik even moet
> checken?

De S.M.A.R.T. uitlezen, eventueel een selftest laten doen. Lees daarvoor
de manpage van smartctl. En wat je kan doen is een diagnose tool van de
fabrikant er op los laten.

Welke distro en kernel gaat t hier om?

Ik acht de kans dat het aan de kabel ligt zeer klein, dan zou je
waarschijnlijk meer IO errors krijgen.

Met vriendelijke groet,
Rutger van Sleen