[linux] Re: Rippen van cd's mislukt

Rutger van Sleen djslash op djslash.org
Ma Apr 12 22:21:35 CEST 2010

On Mon, April 12, 2010 21:49, Karel Lucas wrote:

> Hallo,
>
> Het rippen van audio cd's met KAudioCreator mislukt.  Bij sommige cd's
> kan ik het rippen niet starten, en bij andere krijg ik de foutmelding
> dat de geselecteerde codering (mp3) niet gevonden is.  Alle bestands-
> permissies en groepsleden (van cdrom) staan goed ingesteld.
> Weet iemand hier raad mee?  Ik gebruik debian 5.0.  Bij voorbaat dank.
> Met vriendelijke groet,   Karel.

Dit zegt niet zo heel veel. Start het programma op vanuit Konsole, dan
krijg je als het goed is wel meer output te zien. Kijk ook even naar
eventuele relevante berichten in ~/.xsession-errors (niet alle berichten
die daar komen zijn van toepassing tot KAudioCreator).

Weet je zeker dat je de juiste pakketten hebt geinstalleerd ? Als ik kijk
op http://packages.debian.org/lenny/kaudiocreator trek ik de conclusie dat
je 'lame' nodig hebt om MP3's te kunnen maken (het programma KAudioCreator
wordt kennelijk ook niet meer gebruikt in Debian 6).

Met vriendelijke groet,
Rutger