[linux] Re: Rippen van cd's mislukt

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Apr 12 23:48:25 CEST 2010

Richard Bos schreef:

> Gebruik konqueror.  Type in locatie balk "audiocd:/" en je CD's worden on the
> fly geconverteerd.

Volgens mij ontbreekt gewoon het programma om mp3's te kunnen maken
(lame onder andere). Ikzelf gebruik kaudiocreator nog steeds met veel
plezier onder KDE 4. dus daar ligt het niet aan. Het is een van de
weinige programma's waarop ik niet heb ingeleverd (verder geef ik maar
geen commentaar op KDE4 en het gebrek aan fatsoenlijk werkende applicaties).

En dan gaat het dus ook niet werken met andere programma's die ook lame
nodig hebben (zoals konqueor die hier altijd een vrij lam kio-dingetje
voor gebruikte waarbij ik niet tig verschillende kwaliteiten naar keuze
kon gebruiken). Grip en abcde gaan hier ook niet bij helpen, al kan je
misschien met vlc rippen omdat die van alles meeleveren. Alleen zal dat
bij Debian wel ies=ts minder vies zijn dan elders.

kortom: installeer lame (of toolame of ..) of rip in een vrij format
zoals ogg.

Peter Vollebregt