[linux] mail(linglists) filteren met procmail (XS4ALL)?

Jurgen Kramer gtmkramer op xs4all.nl
Za Aug 14 15:59:57 CEST 2010

Sinds kort ben ik dan eindelijk overgestapt op het gebruik van IMAP om
mijn XS4ALL account uit te lezen. Doel hiervan is dat ik op meerdere
apparaten toegang heb tot dezelfde mail. Nu zorgt mijn mailprogramma
(Evolution) ervoor dat het de maillinglists filtert en de berichten in
de juiste IMAP folders komt. Heel mooi maar als ik nu mail uitlees op
bijv mijn telefoon staan alle nieuwe berichten in de inbox en niet de
juiste submappen...

Nu bestaat er iets als procmail en bij XS4ALL zou dat te gebruiken zijn.
Zijn er hier mensen die dat gebruiken en misschien al wat voorbeeld
'recepten' hebben?

Groeten,
Jurgen