[linux] Re: Dolphin en foto's overzetten

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Aug 18 15:02:10 CEST 2010

Harold,

Harold Knibbe schreef:

> Zou goed kunnen dat het met de extensie van de namen van de fotootjes te maken
> heeft met name omdat ik ze wel kan herbenoemen. Ik moet het even verder
> uitvogelen.

Dolphin (en Konqueror) zijn goede filemanagers, maar ik heb zelf
regelmatig problemen met het kopiëren van bestanden waarin met name
vraagtekens en uitroeptekens zijn gezet (komt nogal eens voor bij
luisterboeken). Merkwaardig genoeg kan je die wel gewoon kopiëren met
het commando "cp" en met andere filemanagers zoals midnight commander
(mc) of thunar.

Je kan ze natuurlijk ook direct vanuit digkam naar een filemanager
(dolphin) slepen om te kopieren, maar dat zal de fout niet oplossen.

Kortom: probeer het eens met mc of cp (zoals in "cp * /media/disk" als
je kopieert vanuit de directory waar de files staan naar een stick die
gemount is op de directory /media/disk)

Peter