[linux] Wat Skype dingen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr Jul 16 14:33:26 CEST 2010

Ik werk reeds enige tijd met Skype, maar tot voor kort eigenlijk
alleen vanaf mijn N900, daar vanaf andere (Linux) systemen de opname
via de microfoon helemaal om zeep werd geholpen. Ik ben blijven zoeken
en ik heb een oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik heb pulseaudio
geïnstalleerd en nu werkt de opname via de microfoon naar behoren. Tot
op heden heb ik geen negatieve effecten gevonden betreffende het
installeren van pulseaudio. En nu maar hopen dat het zo blijft. Dus
als je audio problemen hebt met Skype, dan zou je kunnen proberen
pulseaudio te installeren.

Daarnaast gebruik ik Skype op drie systemen. Sommige zaken zijn wel
onafhankelijk, bijvoorbeeld de contacten lijst, maar bijvoorbeeld
historie, voicemail e.d. niet. Is er een simpele manier om dit te
synchroniseren?

Is er ook een beschrijving wat er in de bestanden in ~/.Skype zit en
hoe dit eruit te kunnen halen? (Het is mijn data, niet de data van
Skype.)

Tenslotte: op mijn N900 heb ik alleen een data abonnement, maar op het
moment dat ik wil bellen, moet ik altijd overschakelen van mobiel naar
Skype. Weet iemand een mogelijkheid om te zorgen dat het Skype account
als default wordt gebruikt op het moment dat je wilt gaan bellen?

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer