[linux] Re: DHCP servers en ip ranges...

Vr Jul 23 15:40:14 CEST 2010

Aldus schreef Robin van Leeuwen op Fri, Jul 23, 2010 at 12:25:58PM +0200:

> Ik heb een netwerk waarbij er vaste computers zijn aangesloten met een wired
> netwerk.
> Daarnaast zijn er medewerkers die een laptop meenemen en die hebben wireless
> netwerk.
> Ook zijn er studenten die een laptop meenemen, of op een van de vaste
> computers werken.
>
> Nu dient het als volgt te zijn: medewerkers hebben een vrije toegang tot het
> netwerk, studenten
> moeten verbinding maken via een proxy server.

Misschien biedt PacketFence een uitkomst. Dat bevat een ingebouwde DHCP
server. Zie http://www.packetfence.org/

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		All true information in this message is freely redistributable
		Any lies are strictly protected by copyright