[linux] Re: Firefox 'vergroten'

Di Jun 15 08:00:45 CEST 2010

Aldus schreef paai op Tue, Jun 15, 2010 at 06:17:24AM +0200:
> Ik moet bijna altijd met een paar tikken op ctrl + de Firefox pagina
> inzoomen voor hij leesbaar wordt. Bij Preferences het font vergroten
> helpt niet. Weet iemand hier hoe je de zoomfactor van Firefox in een of
> andere instelling kunt veranderen?

Probeert u eens uit de menubalk bovenaan op [Edit] te klikken en dan
onderaan het afrolmenu op [Preferences]. Dan moet een apart venster
openen waar u bovenin op [Content] kunt klikken. Dan krijgt u de
instellingen voor 'fonts & colors' te zien, maar dat is slechts het
begin. Met een klik op de [Advanced] knop moet dan weer een nieuwer
venster openen, met bovenin een keuzemenu 'Fonts for'; laat ons aannemen
dat daarachter 'Western' staat. Daaronder kunt u weer verschillende
lettertypen kiezen in de categorieën 'proprortional', 'serif',
'sans-serif' en 'monospace' met keuzemogenlijkheden in picapunten.

Daaronder staat dan nog een mogelijkheid 'minimum font size'; wellicht
een goed idee om daar de kleinste corpsgrootte te kiezen die u zonder
problemen kunt lezen en de beginwaarde (default) iets groter te nemen
dan dat.

Suc6,

Daniel.

--
		All true information in this message is freely redistributable
		Any lies are strictly protected by copyright