[linux] Re: HELO bij Exim4 configureren en controleren

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Nov 19 16:47:57 CET 2010

Paul Slootman schreef op vr 19-11-2010 om 16:14 [+0100]:

> En terecht :-)

> Je kunt bij de smtp transport definitie zetten:
>     helo_name = exim.example.com
>
> Dus waar er o.a. "driver = smtp" bijstaat; met
>     exim4 -bv -d+transport linux op lists.nllgg.nl
> zie je ergens onderaan:
>     router = xxxxx, transport = yyyyy
> Bij die yyyyy moet je dus zijn.

Ik heb inmiddels al iets anders geprobeerd:
primary_hostname = ETC_MAILNAME
in de configuratie gezet.

Als dat niet blijkt te werken, zal jouw suggestie de oplossing wel
brengen. Dat yyyyy levert bij mij remote_smtp op, dus in die sectie zal
ik het dan moeten zoeken.

Bedankt,

Aart