[linux] Re: USB-WiFi: D-link DWA-140 niet aan de praat te krijgen

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Za Nov 20 13:01:37 CET 2010

Op 19 november 2010 23:41 heeft Ulrich Grün <ulrich.gruen op gmail.com>
het volgende geschreven:
> Dag allen,

> Omdat deze foutmelding ook al verscheen voordat ik 'rt2870sta.ko' compileerde,
> lijkt het (voor mij als relatieve leek) alsof de wifikaart de verkeerde modulen
> start (dus 'rt2800usb' en 'rt2x00lib' ipv 'rt2870sta').
> Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat de verkeerde modulen in de weg
> zitten? Moet ik die dan deactiveren?

Ik heb zelf ook zo'n kaartje, en heb inderdaad de bovenstaande modules
geblacklist.
De foutmelding die je beschrijft ben ik nooit tegengekomen, maar het
zou best kunnen
dat ze elkaar in de weg zitten.

Daarnaast nog een tip. Als je de modules compileerd vanaf source zet dan even
in ./os/linux/config.mk de volgende opties op Y:

# Support Wpa_Supplicant
HAS_WPA_SUPPLICANT=y
# Support Native WpaSupplicant for Network Maganger
HAS_NATIVE_WPA_SUPPLICANT_SUPPORT=y

Anders gaat ie moeilijk doen met WPA encryptie op je access point.

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt