[linux] Re: USB-WiFi: D-link DWA-140 niet aan de praat te krijgen

Wo Nov 24 20:11:24 CET 2010

Also schrieb Ulrich Grün am Wed, Nov 24, 2010 um 06:23:41PM +0100:

> Ik heb de module zelf gecompileerd. Dat zou dus goed bij de kernelversie moeten
> passen. Overigens: op mijn laptop met een (generische) Debian 5 werkt het ook
> niet.

Ik neem aan dat bij de module een readme file zat waarin stond welke
kernel versie met die driver werkt.

> #dmesg:
> [  246.164045] usb 1-5: new high speed USB device using ehci_hcd and address 4
> [  246.311880] usb 1-5: configuration #1 chosen from 1 choice
> [  730.149408] rt2870sta: module is from the staging directory, the quality is
> unknown, you have been warned.
:-(

> [  730.161562] rtusb init --->
> [  730.161636] usbcore: registered new interface driver rt2870
>
> Dit zijn de relevante meldingen. Geen echte foutmelding hier, lijkt mij.

Eh, interessant. De USB driver ziet het apparaatje en laadt de juiste
driver. Nu zou de driver nog moeten vertellen dat-ie het apparaat heeft
gevonden, denk ik. (het commando 'lsmod' zou nu je driver moeten tonen).

> Alleen 'eth0' en 'lo'

> lo        no wireless extensions.
> eth0      no wireless extensions.
> vboxnet0  no wireless extensions.

Geen ra0 in bovenstaande lijst: dus je WiFi radio is niet geregistreerd.

> Nee, helaas nog steeds niet.

Tja, dan zal die wpa_supplicant ook niet helpen.

Conclusie: ik weet het zo ook niet. Misschien wordt het tijd om de
broncode voor die driver eens goed te debuggen.... of anders kun je
proberen of het met ndiswrapper en een Windows driver wel wil.

Grüß Gates,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....