[linux] Hoe bepaal je usb-poort waaraan printer hangt?

Do Sep 2 17:01:31 CEST 2010

Ik heb een Samsung ML-1610 printer, die zich niet gemakkelijk
laat configureren. (door mij althans ;-( ). Van Samsung heb ik de
Unified Driver Configurator opgehaald, en bij wanneer je die opstart
lanceert hij de "Add Printer Wizzard", die je laat vertellen aan welke
USB-port de printer zou hangen. Bij mij is er een keuze tussen
/dev/mfp4 en /dev/mfp4 (0-4 zijn gereserveerd voor de paralelle
printers). Ik heb gezocht naar de locatie van de printer in proc/usb
(daar stond me iets van bij), en gekeken naar het bestand
/proc/bus/devices. Daarin heb ik groepen van tien regels zien staan,
die ik echter niet thuis kon brengen, en waar ik ook niet direct kon
begrijpen of die met een poort-nummer correspondeerden.
Iemand een hint hoe te bepalen aan welke poort een printer hangt?
bvd
Julien

--
Julien Michielsen