[linux] vraag over fout in ruby-script

Za Sep 11 12:43:57 CEST 2010

Ik maak graag gebruik van een script van Wybo Dekker, waarmee je van een
directory met foto's een pagina met verkleinde afbeeldingen (icons) van
de foto's kunt maken, en deze daarna in zijn geheel kunt bekijken door
op de icon te klikken.
Er blijkt echter een fout te zitten in het script. Ik gebruik dit script
al jaren, en het zal dus geen fundamentele fout zijn. Maar ik weet te
weinig van Ruby af om erin te gaan spitten.
Lijn 127 van het fotoweb-script bevat
img = Magick::Image::read(file).first
en die regel is de reden voor de volgende foutmelding
fotoweb:127:in `thumbnail': uninitialized constant Magick (NameError)
Het hele script staat op (http://www.servalys.nl/scripts/fotoweb)
Iemand handig genoeg om uit deze beperkte informatie de reden voor de
fout te zien?
(Het resultaat van dit script is prachtig, dus de investering kan de
moeite waard zijn. Wybo zelf is een tijdje weg.)
Dank.

--
Julien Michielsen                   julien_at_michkloo.xs4all.nl