[linux] LPI examen

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Za Apr 16 12:37:16 CEST 2011

Hallo groep,

Ik ben bezig om te kijken hoe ik het beste het LPI certificaat kan behalen.
Momenteel heb ik twee boeken, te weten Oreilly's LPI certification in
a nutshell (LPI 1 en 2),
en LPI exam cram 2 (LPI 1).

Nu merk ik dat deze boeken hier en daar al best oud zijn ( modems met
ppp connectie , niets over SATA etc).
Volstaan deze boeken nog om een examen te doen in 2011, of zijn er
inmiddels boeken die
wat meer up to date zijn?

Het idee was om thuis met behulp van de boeken mezelf voor te bereiden
op de examens. In eerste
instantie LPI 1 , vervolgens eventueel LPI 2. Hebben jullie nog tips
om dit misschien beter te doen?
via een andere weg ipv zelfstudie bijvoorbeeld?

Is er verschil tussen examinering, volstaat iedere plek waar ze de
examens afnemen en kan ik gewoon
in de regio Amsterdam een bedrijf kiezen die dat doet of bijvoorbeeld
bij de Linux Expo (ik zag dat
toen ik daar een keer was ook examens werden afgenomen, maar ik kan
mij bijvoorbeeld indenken
dat het daar wat 'chaotischer' verloopt , drukker is etc.).

mvg,

Robin

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key: