[linux] booten in text mode

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Ma Aug 22 12:48:37 CEST 2011

Om een of andere reden wil mijn PC niet meer met iets leesbaars komen
bij het installeren en booten van een Kubuntu systeem. Overigens:
OpenSUse werkt wel, maar ik ben nu eenmaal aan kubuntu gewend. Op zich
kan me de grafische schil ook niet schelen omdat het om een server gaat,
en ik altijd NX gebruik.

Ik heb het ding nu ge"installeerd met een text-installatie disk. Geen
probleem, totdat ik het nieuwe systeem wil starten. Het scherm wordt
zwart en het geheel blijft hangen, of, in recovery mode, er verschijnen
de bekende diagonale strepen.

Helaas moet ik in het systeem komen om tenminste de ssh daemon te kunnen
installeren.

Ik heb geknutseld met de grub opties bij het booten, zoals "quiet
splash" te vervangen door "text", maar het schiet niet erg op. Kan
iemand nog een andere manier bedenken om in een simpele 24x80 VGA
omgeving te starten?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693