[linux] Re: Android en IPv6

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Zo Feb 6 19:05:04 CET 2011

Op 5 februari 2011 22:57 heeft Roeland Th. Jansen
<bengel op grobbebol.xs4all.nl> het volgende geschreven:

> sowieso is ICMP 8/0 nodig. Het is niet voor niets ICMP.
>
> Overigens doet mijn HTC Desire Z native IPv6.

Het probleem is ook niet of Android IPv6 doet, want mijn Legend
schijnt ook IPv6
aan te kunnen, maar dat is alleen op een LAN via Wifi en een router die IPv6
adressen uitdeelt.

Op het 3G netwerk, T-Mobile in mijn geval, krijg je geen IPv6
uitgedeeld, vandaar
dat ik een IPv6 over IPv4 tunnel wil op mijn Android. Alleen daarvoor
heb je dus een
telefoon nodig die ICMP door krijgt zonder dat die door de 3G provider
geblokkeerd worden.

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt