[linux] Re: Hoe krijg ik mijn monochrome laserprinter op gang vanaf de Linuxpartitie?

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Za Jan 15 03:41:22 CET 2011

Beste allemaal
> IIa-2. Use CUPS and the SpliX driver
>
> Zie ook:
> http://splix.sourceforge.net/

Eerste resultaten van deze mogelijke oplossingsrichting:
* de Splix-driver (ppd-bestand) voor mijn specifieke printer, de
ML-1660 is er (nog) niet;
* heb  6 verschillende SpliX andere drivers (.ppd-bestanden)
geprobeerd, die voor Samsung
ML-1510, ML-1520, ML-1610, ML-1630, ML-1640, ML-1710.

Ze leverden allemaal hetzelfde resultaat op:
* elke printcommando brengt de printer in beweging;
* het papier wordt er doorheen gehaald, maar blijft wit - geen print dus!
Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Zie:
https://sourceforge.net/projects/splix/forums/forum/605558/topic/3755533
Enig idee voor een volgende stap om de printer echt aan de praat te krijgen?

HG,

Bas Roufs.