[linux] Re: KDE's Public Transport plasmoid, kan het worden voorzien van NL data

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Ma Jul 25 10:00:13 CEST 2011

Op 22-07-11 23:46, Richard schreef:
> Is er een website die vertrektijd per halte publiceert?

De NS verkoopt die informatie (tegen betaling dus). De universiteit waar
ik voor werk heeft een licentie voor het lokale station. Ik vermoed dat
je een klein fortuin kwijt bent voor een landelijk informatie. Blijkbaar
zijn ze zo zeker van hun marktpositie dat extra reclame en
klantenservice niet nodig is.
xs9292.nl is eigendom van (het commerciele) 9292ov.nl dus ik verwacht
geen medewerking.
Misschien dat andere vervoerders er wel voor open staan, beter
reisinformatie is immers in hun eigen voordeel, maar ik vrees dat ze
allemaal geld willen zien.
--
Casper Gielen