[linux] Re: gedit preview/print produceert rotzooi

Alexander Volovics a.volovic op upcmail.nl
Di Mrt 22 14:10:20 CET 2011

On Tue, Mar 22, 2011 at 01:46:57PM +0100, Paul Slootman wrote:

> Het is blijkbaar een gewone plain text file, anders zou vim 'm niet
> kunnen openen.

> Het zou mij niks verbazen als gedit denkt dat de regels te lang zijn, en
> zelf besluit het opnieuw te wrappen, met alle gevolgen van dien.
>
> Maar wat is het probleem? Waarom wil je per se gedit gebruiken?
> Je hebt een text bestand dat an sich goed geformatteerd is,
> stuur 'm gewoon lekker rechtstreeks naar de printer: lpr aangifte.txt
> desnoods met -o cpi=12 als ie anders te breed wordt.

Ik heb gedit ook niet nodig voor het printen. Zoals je aangeeft
gaat dat langs andere weg prima.
Voor alle serieuze edit werkzaamheden gebruik ik nog steeds vim maar
ik ben de laatste tijd gedit gaan gebruiken als 'eenvoudige'
tex/latex editor. Ivm het ouder worden heb ik nu meer moeite
om naast de tex/latex grappen ook de vim grappen te onthouden :)

Zodoende open ik nu vaak 'automatisch' files in gedit
(en print ze dan ook vanuit gedit).

Omdat ik nu ook gedit gebruik voor tex/latex zou ik het prettig
vinden als er geen onverwachte bugs opdoemen. Ik wil dus weten
wat deze preview/print knoeiboel veroorzaakt.
Ik heb al naar dingen als regel lengte gekeken.

Groet,
Alexander