[linux] Re: nog eens: samba hulp gezocht

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Za Okt 1 16:33:28 CEST 2011

Hoi,

misschien dat je daar wel een punt aankaart. Als die domain, master en login spullen zijn niet nodig als je niet van plan bent om een echt ms netwerk met Domain controller e.d. op te zetten.

Wat echter wel noodzakelijk is, is om met smbpasswd -a <username> het wachtwoord in te stellen. Dit omdat de versleuteling onder windows anders is dan onder linux en de wachtwoorden (zoals het hoort) alleen maar encrypted opgeslagen zijn.

Met vriendelijke groet,

Micha Kersloot

Altijd en overal bij je belangrijkste gegevens?
http://www.exchange-alternatief.com/

KovoKs B.V. is ingeschreven onder KvK nummer: 11033334