[linux] Re: routerproblemen

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di Okt 11 13:02:54 CEST 2011

On Tue, 11 Oct 2011, J.J. Paijmans wrote:

>ok, gevonden. Laatste vraag: er draait een openssh server op de N900
>en ik kan met ssh ook gewoon inloggen. Maar waar het allemaal om
>begonnen was, het gebruiken van de sftp server op de n900 gaat nog
>steeds niet. Maar het is toch zo dat sftp op port 22 gewoon in openssh
>ingebakken zit?

I ken de n900 niet, maar op linux systemen met openssh moet het
aanzetten.

Op mijn slackware 13.37 staat in /etc/ssh/ssd_config:
  # override default of no subsystems
  Subsystem       sftp    /usr/libexec/sftp-server
Op een Debian Lenny systeem staat in /etc/ssh/ssd_config:
  Subsystem sftp /usr/lib/openssh/sftp-server

Zoek dus even of je op die n900 ergens zo'n file "sftp-server"
kunt vinden.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein