[linux] Re: HP-deskjetprinters oid

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Do Okt 27 16:13:39 CEST 2011

On Thu, 27 Oct 2011, dick kampman wrote:

>Noch voor HP, of voor Canon (ik heb maar wat zitten zoeken) is in de winkel
>een nieuwe printer voorhanden die direct onder Ubuntu, Debian, Fedora aan
>de praat te krijgen is. Zelf zou ik nog wel het geduld kunnen opbrengen om
>het dagen durende zoekproces voor een aanvaardbare printerdriver op te brengen.
>
>Een nieuwe Ubuntu-gebruiker, die ik iets wil adviseren, kan ik dit helaas niet
>aandoen. Ik denk, o ironie, dat ik Windows moet adviseren.

Ubuntu 11.04 heeft een hplip-3.11.1-2ubuntu2 package.

Op http://hplipopensource.com/hplip-web/supported_devices/index.html
kan je nazoeken welke hplip versie minimaal nodig is voor een bepaalde
hp printer. Het lijkt me stug dat geen van de modellen die nu in de winkel
staan ondersteund worden door hplip-3.11.1.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein