[linux] Re: Xen naar KVM

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Ma Okt 31 13:17:12 CET 2011

2011/10/31 Paul de Vries <paul.de.vries op xs4all.nl>:
> bij de overgang van centos naar centos 6 hoort ook de overgang van xen naar kvm.
>
> ondanks veel zoeken ben ik er nog niet achter hoe ik met kvm moet omgaan op een headless server.
> xen geeft de mogelijkheid om vanuit ssh een installatie te doen, en een console verbinding te maken.
> maar hoe doe je dat met kvm? ik wil geen graphics op mijn servers.
>
> ik kom niet verder dan virsh console <vm-name> die dan een '?' geeft.

Niet te lastig, je installeerd 'virt-manager' op je desktop, en
libvirtd op je server.

Vervolgens  in virt-manager een remote/ssh based sessie opzetten naar je server

et voila,

Je kan guests maken, consoles bekijken, starten/stoppen etc...

--
Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant