[linux] nx vraag: hoe connecten op port != 22?

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Za Apr 28 09:33:06 CEST 2012

Dag allemaal,

ik ben een tevreden gebruiker van NX, maar nu wil ik een verbinding
opzetten die niet op port 22. maar op port 2222 toegang verleent. Reden:
achter de ADSL modem staan meerdere machines, en ik moet  natuurlijk
verschillende ports forwarden naar verschillende machines als ik er van
buitenaf bij wil.

Uiteraard in /etc/ssh/sshd_conf de alternatieve port gezet en ik kom er
gewoon met ssh ook in. Via NX is het echter 'authenticiation failed for
user paai'.

Wat dat betreft: is het mogelijk om de ssh daemon zowel op 22 als op
2222 te laten luisteren? Dan kan ik er van buiten met 2222 bij, en kan
ik binnen gewoon nx over 22 blijven gebruiken.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693