[linux] Re: traag kopi-eren van sd naar disk, kan dat sneller gaan?

Di Jun 26 03:01:29 CEST 2012

On 06/26/12 00:17, Der wrote:

> Wat bedoel je eigenlijk met 'usb-adapter'? Sluit je je camera met een
> kabel (adapter) direct aan je computer, of haal je de sd-kaart uit je
> camera en gebruik je een kaartlezer?
De adapter die ik gebruik is vergelijkbaar met bv. deze:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/411977/Conrad-alles-in-een-kaartlezer-blauw/0412020&ref=list
> Zoals Udo ook al aangaf is een
> kaartlezer sneller. Je kan dan ook zien of het misschien aan je camera ligt.
> 25 Mb in bijna 2 minuten is wel erg langzaam. Het is misschien appels
> met peren, maar ter vergelijking (mijn camera is een Olympus E410 met
> een 8 Gb Transcend CF 133x, beide niet de nieuwste/snelste):
> 18 files (in raw formaat) van totaal 162 Mb naar de computer (single
> core, dus ook niet de nieuwste/snelste), met kaartlezer zo'n 21s, zonder
> zo'n 33s.
Inmiddels heb ik begrepen dat het inderdaad traag is.  Maar zo vaak
fotografeer
ik ook weer niet, en het ongenoegen is niet groot genoeg om daar
geavanceerde hardware voor te willen kopen. Zal het maar accepteren.
Dank allen!

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl