[linux] Re: android sendmail

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Apr 5 14:42:04 CEST 2013

> Hoi,
> op het gewone linuxplatform heb je 'mailsend', waarmee je vanaf de
> commandline of vanuit scripts mails kunt emailen. Het leuke is dat deze
> reguliere mailsend ook TLS enzo ondersteunt, wat voor Gmail nodig is. Op
> het android platform zit wel een sendmail, in busybox, maar die doet
> geen TLS. In de voorbeelden op internet staat wel hoe je openssh als
> zelfstandig programma binnen sendmail kunt aanroepen, maar ik kan
> nergens een commandline implementatie van openssh vinden...

Heb even gekeken. Het gaat maar om één exec. Overweeg daarom eens om
mailsend voor Android in elkaar te zetten.

Op bijvoorbeeld een i386 zegt # ldd mailsend ...

linux-gate.so.1 =>  (0xb7737000)
libdl.so.2 => /lib/i386-linux-gnu/libdl.so.2 (0xb771c000)
libc.so.6 => /lib/i386-linux-gnu/libc.so.6 (0xb7572000)
/lib/ld-linux.so.2 (0xb7738000)

Als bovenstaande dependencies, openssl en een gcc compiler voor Android
beschikbaar zijn in je build environment, dan kan het niet moeilijk zijn.
Of er moet in de mailsend code, platform specifieke dingen staan.

https://code.google.com/p/mailsend/source/browse/#svn%2Ftrunk/

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel