[linux] Re: voor bank verplichte virusscanner?

Di Apr 9 10:28:49 CEST 2013

Aldus schreef meine op Mon, Apr 08, 2013 at 08:43:55PM +0200:
> hoi,
>
> op security.nl staat een stuk over de voorwaarden die banken stellen aan veilig gebruik van hun internetdiensten. https://www.security.nl/artikel/45777/1/%27Banken_minder_gul_bij_oude_virusscanner%27.html
>
> het verhaal over updates en firewall kan ik als Linux gebruiker volgen, maar 'in ieder geval anti-virussoftware' wordt voor mij wat lastig. op internet zoeken naar virusscanners voor Linux kom ik niet veel tegen, behalve een Free Edition van AVG http://free.avg.com/us-en/download.prd-alf. op zich is AVG wel goed.

> [...]

Ik gebruik soms Windows, maar nooit een anti-virus programma. Een kennis
doet dat wel en merkte dat het anti-virus regelmatig zichzelf via het
Internet updated. Op een dag slaagde het anti-virus erin de applicatie
buiten gevecht te stellen.

Linux heeft al een virusscanner in de vorm van find & grep.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth