[linux] Re: einde XP als kans, ook BSE stapt over

michkloo michkloo op xs4all.nl
Vr Apr 12 12:31:12 CEST 2013

meine schreef op 2013-04-08 20:43:
> nog één jaar en dan is windows XP echt EOL. veel mensen zullen zich
> laten verleiden hun oude machine te vervangen door een nieuwe met W7
> of voortaan unupdated door het digitale leven gaan.
>
> zou/kan de NLLGG dit niet samen met andere Linux gebruikersgroepen en
> evt open source bedrijven kunnen gebruiken om Linux in ons land beter
> op de kaart te zetten? volgens mij kan je al die oude XP boxen die
> voor W7 te licht zijn nog prima gebruiken voor een toekomst met Linux.
> gebruikers gered, bedrijven in crisistijd geholpen, etc,

> [...]

Zo is ook de Bangkok Stock Exchange (de 10de grootste ter wereld) over
gestapt op SuSE. Virtualiserend doen ze (neem ik aan) het zelfde, maar
voor minder geld

http://www.informationweek.in/open_source/13-04-10/bse_slashes_operational_costs_by_adopting_linux.aspx