[linux] Re: Petitie van Open Source Webwinkel Hettes

Richard ml op radoeka.nl
Za Apr 20 10:40:26 CEST 2013

Nico,

Op zaterdag 20 april 2013 09:58:15 schreef Nico Bouthoorn:
> Ik begrijp niet helemaal, het is toch mogelijk om zelf een pc samen te
> stellen  en deze te verkopen met een linux os.  Dan heb je niets te
> maken met leveranciers.
> en zie voor laptops bijv:
> http://search.euro.dell.com/results.aspx?s=gen&c=nl&l=nl&cs=&k=linux&cat=all
> &x=0&y=0
>
> ze zijn best te koop

Tuurlijk is het mogelijk om alles zelf te doen.  Maar men wil ook wel eens
gewoon een klant en klaar product kopen.  Met de zekerheid dat linux erop
werkt.  Een winkel zoals Hettes zorgt daarvoor en is dus erg belangrijk.

Die Dell waar je naar verwijst is meer dan 1000 Euro met een 13 inch scherm.

Een notebook bij Hettes is 400 euro met een 15 inch scherm.

En tsja je zal maar een tiener zijn opgevoed moet linux en nu een labtop
willen kopen....  Die 1000 Euro is echt buiten bereik.

De essentie is echter, dat PC hardware nagenoeg niet meer te koop is zonder MS
OS en dat is het probleem, waardoor winkels zoals Hettes niet meer kunnen
bestaan, en dat is ernstig zeer ernstig.

ps: heb je de petitie desalniettemin hebt getekend?

--
Richard