[linux] Re: Petitie van Open Source Webwinkel Hettes

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Apr 20 11:52:23 CEST 2013

On 04/20/2013 11:07 AM, dk wrote:

> Ik denk dat er opnieuw een strukturele verandering aan het optreden is,
> en nu in de computerwereld zelf. De computers hebben in de afgelopen 30
> jaar bijgedragen aan het verdwijnen van heel wat bedrijfstakken:
> drukkersvak, boekhandels.
>
> Zo'n verandering is ook aan het optreden in het PC-wereldje zelf.
> Paijmans heeft dat m.i. wel begrepen. Hij stuurt ons immers niet voor
> niets al zijn emails (met vertraging, maar goed dat zijn misschien
> kinderziekten) via Android toe. De gewone besturingssytemen zijn (nog
> [...]
Uiteraard draag ik Linux een zeer warm hart toe. Dat neemt niet weg dat
de kern van mijn verhaal, opwinding, chagrijn of hoe je het ook wilt
noemen, niet het behoud van Linux is, maar het behoud van de vrijheid,
openheid en vooral de veelvoud van de technologie die de communicatie
van onze samenleving in stand houdt.

Ofwel:

1. in het belang van de individuele vrijheid moet iedere burger als hij
dat wil zijn communicatie met de overheid en de rest van de wereld, van
A tot Z open en doorzichtig kunnen hebben.

2. in het belang van de hele samenleving moeten de monopolies op de
electronische communicatie onmiddellijk worden afgebroken.

Paai