[linux] Re: Petitie van Open Source Webwinkel Hettes

Richard ml op radoeka.nl
Zo Apr 21 08:40:36 CEST 2013

Op zaterdag 20 april 2013 23:22:17 schreef Nico Bouthoorn:
> Wat ik bedoelde en ik stang niet is dat Hettes zelf systemen in elkaar
> zet voor klanten en die door verkoopt als zijnde getest met linux.
> Waarom verbaast het een ieder dat MS andere OS'sen niet duldt?, dat
> hebben ze toch altijd al gedaan.
> Ook met die Dell laptop, ik ben mee eens dat het redelijk aan de prijs
> is, maar wat ik weer aan wilde duiden is dat bij schijnbaar dat de wil
> er wel is.
> Maar het blijft de vraag uit de markt, linux blijft een nice als ws, als
> server zeker niet.   Als leveranciers goed geld zouden verdienen aan
> [...]

Dank je wel voor je reactie.  Helaas herkenbaar.

Over het zelf doen: op welke laptop draait linux goed?  Minimale eisen:
- Prijs: < E400
- Scherm > 15'
- Wifi
- 2 GB geheugen
- 320 GB harddisk

Ik kom dan bijvoorbeeld de volgende labtops tegen:
- http://www.laptopshop.nl/keuzehulp/1024?prijs=0-410&723=8216,8218
-
http://www.vergelijk.nl/notebook/f/beeldschermgrootte_in_inch_float/15__c__0__a__beeldschermgrootte_in_inch_float__a__19__c__0/min_price/203__c__0__a__min_price__a__412__c__0/ram_geheugen_float/2055__c__0__a__ram_geheugen_float__a__16384__c__0/?

Dat zijn er best veel.  Op de vergelijk.nl link kan ook worden geselecteeerd
op GPU, dit is het lijstje:
INTEL HD GPU
RADEON HD7310
RADEON HD7340
RADEON HD7400G
RADEON HD6320
Radeon HD6310m
HD GRAPH. 4000
RADEON HD7520G
RADEON HD7450M
RAD MOB HD4330
Intel HD Graphics 3000
Welke GPU is goed gesupport onder linux?

Welk laptop merk / bedrijf is een linux vriendelijk ?  Lenovo denk ik...?

--
Richard