[linux] Re: wachtwoorden opslaan

Za Jun 1 06:42:34 CEST 2013

On 06/01/13 00:53, Harold Knibbe wrote:
> Beste allemaal,
>
> IK heb een boel wachtwoorden.
> Laat ze wel eens door de browser opslaan.
> Maar ik wil het voor de zekerheid ook in een bestandje hebben.
>
> Het is natuurlijk niet handig om dat zomaar op je computer op te slaan.
>
> Zelf dacht ik aan een bestandje in Libere Office.  Dat ik wel op de computer
> zet maar dan encrypted.
>
> Hebben jullie nog adviezen hoe ik het het beste aanpakken kan?
>
> Brand maar los..
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Harold Knibbe

Heb juist even gekeken hoeveel ik er heb: 185 ;-) !!!
Nou heb ik regels hoe ik mijn wachtwoorden opstel, maar alle
185 kan ik ze niet vasthouden. Daar heb ik de kwallet manager
voor. Wil ik weten wat het wachtwoord was, open ik de portemonnee
en zoek het wachtwoord op. En mijn backup neemt de portemonnee
mee.
Ben er heel tevreden mee!
Julien
--