[linux] Re: SSD voordeel bij linux

Marc Verhaar mcamav op gmail.com
Vr Jun 7 12:12:47 CEST 2013

Volgens mij ligt het er erg aan wat je wilt bereiken.
Meer RAM is altijd goed als je OS staat te swappen.

SSD is vooral handig ivm de snelle accesstime. Da biedt voordelen bij het
snel opstarten van je OS en/of applicaties en bij het snel inlezen van
(grote hoeveelheden) data.

Je zou ook nog even kunnen kijken naar de Raptor-serie van WD. Die schijven
hebben ook een erg lage accesstime en zijn vermoed ik goedkoper. Ik kan je
alleen zo niet vertellen wat de doorvoersnelheden zijn t.o.v. SSD.

Marc Verhaar