[linux] Re: Iemand Linux werkend gekregen op notebook met Win 8?

Gerald Sprik g.sprik op hccnet.nl
Vr Jun 14 06:44:17 CEST 2013

Het is erg lastig om een computer die standaard is voorzien van Windows 8 om
te zetten naar een dual boot systeem met Linux. Je zal je eerst moeten
verdiepen in de werking van UEFI en Secure boot.

Misschien helpt dit artikel je daarbij op weg:
http://www.linwik.com/dealing_with_uefi_on_linux
Daarin staan ook ervaringen met openSuse 12.3.

Je zou ook kunnen overwegen om Windows 8 niet te gebruiken en secure boot uit
te zetten (als dat uberhaupt kan op deze laptop).