[linux] Iemand wifi draaiend gekregen op (hp) notebook onder suse?

Do Jun 20 16:37:20 CEST 2013

Tijdje geleden heb ik een hp 650 notebook gekocht, en na verzoek, een
setje suse 11 enterprise dvd's ontvangen.  De installatie daarvan ging
goed, en bijna alles werkt OK. Op één ding na: draadloos internet-
contact.  De daarvoor aanwezige hardware: Ralink netwerk controller
met apparaat-specificatie 71916 of 78480 (beide nummers vermeld
door yast).  Ik weet niet wat de aansturende software zou moeten zijn:
onder /lib/firmware vind ik een tiental binaries met namen oplopend van
rt2561.bin tot rt3090.bin, en subdirectories RTL8192E, rtl_nic en rtlwifi.
Nu zou ik nog een hele boel andere bestanden op kunnen noemen die
er mogelijk iets mee te maken hebben, maar ik houd het liever kort:
iemand met een vergelijkbare notebook met wifi en werkende internet-
verbinding, en hoe kreeg je dit werkend?
bvd
Julien

--
Julien Michielsen