[linux] Re: wifi draaiend gekregen op (hp) notebook onder suse

Der cl3m0t op gmail.com
Zo Jun 23 14:38:05 CEST 2013

On 22-06-13 17:15, Julien Michielsen wrote:
> Allereerst mijn dank aan iedereen die heeft geprobeerd mij te helpen.
> Ik ben op een andere manier tegen een oplossing gelopen.
> In de hp zit een RTL8111/8168B-chip, en met die zoekterm liep ik tegen
> een RTL8111/8168B fix script for ubuntu:
>
> Mijn probleem voldeed deels aan hetgeen geschetst werd in de ubuntu-
> casus (zelfde chipset, zelfde modules), en zonder te weten of dit nou
> iets kon doen voor mij, en waarom, heb ik het script uitgevoerd.
> En het werkt prima!

Vreemd. Als ik goed begrepen heb, gaat het in die ubuntuforum om een fix
van bedraad (ethernet) netwerkverbinding. Ik ben benieuwd naar de
uitvoer van lspci op die laptop van jou, vooral wat er achter Network
controller staat. Daar zou namelijk de chipset van je draadloos
netwerkkaart staan.

mvg,
Derry