[linux] Re: /-partitie vol, apt-get purge linux-headers-3.2.0-40* weigert

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo Jun 15 21:21:33 CEST 2014

On Sun 15 Jun 2014, meine wrote:

> - als root wat bestanden opgeruimd, maar de root-trash niet geleegd (cominatie van GUI en CLI.

Ai, grafische omgeving als root... :-)

Gewoon altijd onder je eigen naam inloggen en wat je als root moet doen
met sudo uitvoeren.

Sowieso vind ik dat als ik iets weg gooi, dat ik dat zelf moet weten en
dan moet het systeem niet een "prullenbak" erbij verzinnen. Daar hebben
wij (de "echte mannen" :-) backups voor. En anders jammer, had je maar
moeten opletten; daar blijf je scherp van. Zo HAAT ik ook systemen die
rm aliasen naar rm -i. Stel dat je daar aan gewend raak, en dan eens
vanaf een rescue omgeving zonder die "handige" aliases moet werken...

Paul